Naša technika

CAS-15 IVECO Daily 70C15

Cisternová automobilová striekačka s náhonom zadnej nápravy, uzávierkou (4×2), kabínou pre 6 člennú posádku (4+1+1), menšiu nádrž na vodou, úložné priestory na náradie a techniku potrebnú k zásahu. Vozidlo je určené na rýchly zásah k menším požiarom a na technické zásahy. Súčasťou vozidla je prenosná motorová striekačka TOHATSU.

Technické údaje :
• rok výroby: 2014
• miest na sedenie: 1+1+4
• motor: 145 HP/107 kW
• prevodovka: 5 st. manuálna + uzávierka zadného diferenciálu
• nadstavba: hliník a polyesterový kompozit
• dĺžka: 6 228 mm, šírka: 2 195 mm, výška: 2 445 mm
• celková hmotnosť: 4 720 kg
• objem nádrže na vodu: 750 litrov
• objem penidla: 2 x 25 litrov (PE-bandasky)
• objem nádrže na palivo: 70 litrov
• výbava vozidla: motorové čerpadlo Tohatsu VC 85 BS (1 ks), plávajúca motorová striekačka PH-1200 (1 ks), autonómne dýchacie prístroje MSA Auer BD-96 (2 ks), motorová píla STIHL MS-280 (1 ks), špeciálny oblek proti bodavému hmyzu „Sršeň“ (1 ks), variabilný ručný vyslobodzovací nástroj VRVN-1 (1 ks), ďalšia výzbroj a prostriedky primárne určené na vytváranie sacieho, dopravného a útočného vedenia vodou, resp. penou.

 

 

CAS-32 Tatra 148

Cisternová automobilová striekačka CAS 32 – T 148 bola vyvinutá v roku 1961 na základe požiadavku Štátnej leteckej správy. Výborné terénne vlastnosti podvozku, v svojej dobe veľký výkon motoru a čerpacieho zariadenia, značná zásoba vody však tejto cisternovej striekačke umožňuje široké uplatnenie.

V súčasnej dobe je toto vozidlo využívane pri požiaroch lesov. Podvozok je zložený z kabíny pre tri osoby, prevodovej skrine s pomocným náhonom pre čerpadlo, prednej a dvoch hnacích zadných náprav. Je možnosť pripojenia prednej nápravy ako hnacej, uzávierok diferenciálov a redukcií u všetkých náprav.

Nadstavba vozidla pozostáva z nádrže, čerpacieho zariadenia, potrubí, armatúr, karosérie a príslušenstva. Čerpacie zariadenie tvorí náhon čerpadla, čerpadlo, plynová výveva a diaľkové ovládanie otáčok motora.

Čerpadlo je dvojstupňové, odstredivé. Výstup čerpadla sa delí na dve výtlačné hrdlá s prírubami, na sacej strane je príruba pre pripojenie nasávacieho potrubia. Všetky ovládače, zakončenie nasávacieho a výtlačného potrubia sú vyvedené na obidva boky karosérie.

Výtlačné potrubie má pravú a ľavú časť. Ľavá časť je rozdelená na dve vetvy s hadicovými spojkami, potrubie vedené k navijaku, do nádrže a k lafetovej prúdnici. Pravá časť je vedená k lafetovej prúdnici, je z nej odoberaná voda pre prípad striekania penou. K plneniu nádrže z hydrantu slúži samostatné potrubie. Nádrž na vodu je prevedená v celku a tvorí súčasne nosnú časť nadstavby. Je umiestnená nad zadnými nápravami. Nádrž na vodu má samostatný prielez a plniace hrdlá, sú v nej zabudované vodoznaky. Spodná strana nádrže je prepojená s nasávacou stranou čerpadla. Na hornej plošine nádrže sú príruby pre pripojenie dvoch otočných prúdnic.

Technické údaje:

• rok výroby: 1981
• miest na sedenie: 1 + 2
• motor: naftový, vznetový, štvortaktný, vzduchom chladený, 8-valcový s priamym vstrekovaním, uložením 4 valcov v dvoch radách do „V“, s označením T2 – 928E, rozvodom OHC, zdvihový objem 12 667 cm3, výkon 157 kW pri 2 000 ot./min-1
• spotreba paliva: 33 litrov/100 km, práca čerpadla: 17 litrov/1 Mh
• typ podvozku: Tatra 148 PP5
• náhon: 6×6
• max. povolená rýchlosť: 85 km/h.
• rozmery vozidla: dĺžka: 8 670 mm, šírka: 2 500 mm, výška: 2 750 mm
• svetlosť: 325 mm
• celková hmotnosť: 18 530 kg
• pohotovostná hmotnosť: 11 210 kg
• úžitková hmotnosť: 7 320 kg
• čerpadlo na vodu: radiálne, odstredivé, dvojstupňové
• výkon čerpadla: 3 200 litrov/min. z vlastnej nádrže pri tlaku 0,8 MPa
• objem nádrže na vodu: 6 600 litrov
• objem nádrže na palivo: 120 litrov